Klachten

Klachtenregeling

Indien u niet helemaal tevreden bent met uw behandeling dan bespreekt u dit in eerste instantie met uw behandelend therapeut. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht met uw fysiotherapeut te bespreken, dan kunt u iemand meenemen naar het gesprek. Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patienten organisatie als Zorgbelang (www.zorgbelang-nederland.nl) Indien uw klacht hierna niet naar uw tevredenheid opgelost wordt, dan kunt u contact opnemen met een van de praktijkhouders: Ali of Sandra Karadag.

Een klacht indienen

Als een gesprek met uw fysiotherapeut niet heeft geholpen, dan kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen. Er zijn twee verschillende instanties waar u met uw klacht terecht kunt; de Klachtencommissie van het KNGF en, het Regionaal Tuchtcollege. Welke instantie u kiest, hangt af van wat u wilt bereiken. Elke instantie heeft namelijk andere bevoegdheden om maatregelen te nemen. Wat ze gemeen hebben, is dat ze onafhankelijk zijn en zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klachten omgaan. In de wacht kamer vindt u een folder met alle informatie hiervover.

In de wachtkamer vindt u een folder met uitgebreide informatie over de klachtenregeling.